Türkiye Kalite Derneği (KalDer), mükemmelliğin temel kavramlarını benimsemek ve hayata geçirmek amacıyla yürüttüğü Ulusal Kalite Hareketi ile kalite yolculuğunu taçlandırmak isteyen yerel yönetimlerin yakın markajında yer alıyor. Derneğin en yeni üyesi ise Kapaklı Belediyesi oldu. Ulusal Kalite Hareketi İyi Niyet Bildirgesi imza töreninde konuşan Tekirdağ Kapaklı Belediye Başkanı Mustafa Çetin, “Vatandaş memnuniyetini en üst seviyede hedefleyerek; kurum içerisinde verimliliği, iş kalitesini artırmayı amaçlayan bir süreçler yönetimi olan Toplam Kalite Yönetimi kapsamındaki yolculuğumuza devam ediyoruz. Bu yolculuğumuzu önemsiyorum. KalDer de imzaladığımız bu bildirgeyle belediyemizin EFQM Mükemmellik Modeli’ni esas alarak öz değerlendirmeyi sürekli bir gelişim aracı olarak kullanmasını destekleyecek” dedi.
Mükemmellik kültürünü yaşam biçimine dönüştürerek Türkiye’nin rekabet gücünü ve refah düzeyini artırmak adına öncü çalışmalara imza atan Türkiye Kalite Derneği’nin (KalDer) yürüttüğü Ulusal Kalite Hareketi (UKH), öncü kurum ve kuruluşlarının yanı sıra Türkiye’nin farklı bölgelerindeki yerel yönetimler tarafından da büyük ilgi görüyor. Bu kapsamda KalDer üyeliği ile UKH’ye katılan son isim Tekirdağ’daki Kapaklı Belediyesi oldu. Birlikte yönetim ilkelerini uygulayarak, katılımcı, şeffaf, mükemmeliyetçi bir bakış açısıyla teknolojik ve bilimsel metotların ışığında öncü belediyecilik hizmetleri sunmayı amaçlayan Kapaklı Belediyesi, UKH’ye katılımı ile tüm iş süreçlerinde benimsediği mükemmellik anlayışını bir adım ileriye taşımayı hedefliyor.
İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü koordinasyonunda gerçekleşen Ulusal Kalite Hareketi İyi Niyet Bildirgesi imza törenine Kapaklı Belediye Başkanı Mustafa Çetin, KalDer Genel Sekreteri Sabri Bülbül, belediye başkan yardımcıları, birim müdürleri ve Kapaklı Belediyesi Yönetim Sistemleri ve Eğitim Birimi üyeleri katıldı. Törende konuşan Kapaklı Belediye Başkanı Mustafa Çetin, “Vatandaş memnuniyetini en üst seviyede hedefleyerek kurum içerisinde verimliliği ve iş kalitesini artırmayı amaçlayan bir süreçler yönetimi olan Toplam Kalite Yönetimi kapsamındaki yolculuğumuza devam ediyoruz. Bu yolculuğumuzu önemsiyorum. Belediye binamızda yer alan meclis salonumuzu eğitim salonu haline dönüştürdük. Bu işin olmazsa olmazı eğitim” diye konuştu.
“Kalite yolculuğundaki süreçleri bir bir hayata geçireceğiz”
“Kurumsallaşmak için hayal ettiğimiz kalite yolculuğundaki süreçleri, iş tanımlarını, görev dağılımlarını bir bir hayata geçirmek istiyoruz” ifadelerini kullanan Mustafa Çetin, “Bu iş emek gerektiriyor. Kendimize has bir şekilde ilerleyeceğiz. Amacımız belediyemizi kurumsal bir hale getirirken, kurum içerisindeki kişilerin de kendilerini geliştirip, donanımlı bir hale gelmesini sağlamak. Düzenlediğimiz ve düzenleyeceğimiz eğitimler hayata karşı bakış açımızı değiştirecek. Belediyemizde ihtiyacımızı belirleyen, hedeflerimizi planlayan bir yönetim anlayışıyla vatandaşlarımızın memnuniyetini önceleyerek çalışmalarımızı sürdürmeye devam edeceğiz. İmzalanan bu bildirge ile KalDer, belediyemizin EFQM Mükemmellik Modeli’ni esas alarak; öz değerlendirmeyi sürekli bir gelişim aracı olarak kullanmasını destekleyecek” dedi.
“Kapaklı Belediyesi yerel yönetimlere örnek olacak”
KalDer Genel Sekreteri Sabri Bülbül ise UKH’nin kalite yolculuğunu başlatan kurum ve kuruluşlar için bir rehber niteliğinde olduğunun altını çizerek, “UKH’ye katılım ile başlayan ve tüm çalışmaların odağına mükemmellik anlayışını yerleştiren bu süreç; büyük bir sorumluluğu da beraberinde getiriyor. Biz KalDer olarak; Kapaklı Belediyesi’nin bu adımı ile yerel yönetimlere örnek olacağını düşünüyoruz. Kapaklı Belediyesi’ne mükemmellik yolculuklarında her zaman destek sağlayacağız” açıklamasını yaptı.
Mükemmellik sürecinin yol haritasını belirliyor!
Ulusal Kalite Hareketi Programı ile öncelikli olarak kurum ve kuruluşların, EFQM Mükemmellik Modeli çerçevesinde kurumsal olgunluk seviyeleri belirleniyor. Belirlenen seviye doğrultusunda kuruluşa, mükemmellik yolculuğu için bir yol haritası sunularak, mükemmellik yolculuğunun ilk adımları belirleniyor. Yapılan değerlendirmelerin ardından kurum ve kuruluşların; kuvvetli ve iyileştirmeye açık alanları tespit edilerek, iyileştirme planları hazırlanıyor. Kuruluşlar; olgunluk seviyesine bağlı olarak 2 ile 5 yıl arasında değişebilen zaman zarfında kararlılık, yetkinlik ve olgunluk seviyeleri olarak adlandırılan mükemmellik aşamalarını tamamlayıp Türkiye Mükemmellik Ödülleri’ne başvurabiliyorlar.
KalDer hakkında
1990 yılında, sürdürülebilir iş ve yaşam kalitesine yön gösteren, dönüşüme liderlik eden bir sivil toplum kuruluşu olmak hedefiyle kurulan ve merkezi İstanbul’da bulunan KalDer, Ankara, İzmir, Bursa ve Eskişehir’de kurduğu şubeler ile kalite bilincinin yurt çapında yayılmasına öncülük etmek amacıyla başlattığı çalışmalarını sürdürüyor. 1998 yılında Ulusal Kalite Hareketi’ni (UKH) başlatan KalDer, Avrupa Kalite Yönetimi Vakfı’nın (EFQM) ulusal iş birliği ortağıdır. 2006 yılında Amerika Kalite Derneği (ASQ) ile iş birliği başlatan aynı zamanda Orta Doğu Kalite Organizasyonu’nun (MEQA) kurucu üyesi olan KalDer’in ana faaliyetleri arasında Ulusal Kalite Hareketi, Dış/ Öz Değerlendirme (mevcut durum değerlendirmesi), EFQM Modeli Eğitimleri, Kalite ve Yönetim Alanındaki Eğitimler, Kurumsal ve Operasyonel Gelişim Eğitimleri, Sürdürülebilirlik Eğitimleri, Türkiye Mükemmellik Ödülleri, Kalite Kongresi ve Sempozyumlar, Kıyaslama Çalışmaları ve Kurumsallaşma Ölçümü, Çevik Yönetim Programı, Kurumsal Sosyal Sorumluluk çalışmaları yer alıyor.
EHA