Foxconn ve Stellantis'in yatırımlarıyla oluşan Mobile Drive, sektördeki en gelişmiş araç içi ve bağlantılı otomobil teknolojilerinin pazara daha hızlı giriş yapmasını sağlayacak. ● Mobile Drive, sürdürülebilir mobilite ve gelişmiş elektronik endüstrilerinde tüketici yenilikleri alanında kazanılan uzmanlıkları bir araya getiriyor.
Ortak girişim, Stellantis ve diğer ilgilenen otomobil üreticilerine rekabetçi teklifler veren bir otomotiv tedarikçisi olarak faaliyet gösterecek.
Stellantis NV (NYSE / MTA / Euronext Paris: STLA) ("Stellantis") ile Hon Hai Precision Industry Co., Ltd., (“Foxconn”) (TPE: 2317) - FIH FIH Mobile Ltd., (“FIH”) (HKG:2038) kardeş şirketlerinin, 50/50 ortak yatırımlarıyla oluşturulan ileri teknoloji yazılım ve dijital geliştirme şirketi Mobile Drive için bağlayıcı olmayan mutabakat anlaşması imzalandı. Gelişmiş tüketici elektroniği, HMI arayüzleri ve müşteri beklentilerini aşacak şekilde, en iyi araç içi kullanıcı deneyimlerini hedefleyen Mobile Drive, geleceğin dijital deneyimlerini bugünden tüketicilere sunmaya hazırlanıyor. Elektronik endüstrisindeki en gelişmiş yenilikleri sürdürülebilir mobilite için kullanacak olan Mobile Drive, dünyanın önde gelen otomotiv markalarını çatısı altında bulunduran Stellantis ile birlikte, talep edildiği takdirde diğer otomobil üreticilerine de hizmet verecek.
Mobile Drive; Stellantis'in küresel araç tasarımı ve mühendislik uzmanlığını, Foxconn’un akıllı telefonların ve tüketici elektroniğinin hızla değişen yazılım ve donanım alanlarındaki küresel gelişimiyle birleştirecek. Bu birleşme Mobile Drive'ı, kullanıldığı araçların içinde ve dışında sorunsuz şekilde bağlanan, yeni bir kabin içi bilgi ve eğlence kapasitesi sunmaya yönelik, küresel çabaların ön saflarında konumlandıracak.
Stellantis İcra Kurulu Başkanı Carlos Tavares konuyla ilişkili görüşlerini şöyle paylaştı: "Bugün, güzel tasarım veya yenilikçi teknoloji kadar önemli olan bir şey daha var; o da otomobillerimizin içindeki özelliklerin müşterilerimizin hayatını ne kadar iyileştirdiğidir. Yazılım, sektörümüz için stratejik bir atılımdır ve Stellantis, tıpkı elektrikli araç teknolojisinde olduğu gibi, sektörümüzün bir sonraki büyük evrimine işaret eden bağlanırlık özelliklerinin ve hizmetlerinin hızla geliştirilmesini sağlayacak bir şirket olan Mobile Drive ile liderlik etmeyi planlıyor."
Foxconn Yönetim Kurulu Başkanı Young Liu ise şunları söyledi: “Geleceğin araçları giderek daha fazla yazılım odaklı ve yazılım tanımlı olacak. Günümüzde ve gelecekte müşteriler, sürücüleri ve yolcuları, içeride ve dışarıda araca bağlamak için giderek daha yazılım odaklı ve yaratıcı çözümler talep ediyor ve bekliyor. Mobile Drive; tasarımcılardan, yazılım ve donanım mühendislerinden oluşan ekiplerle bu beklentileri karşılayacak ve hatta ötesine geçecek. Bu ortak girişim, Foxconn’un dünya genelindeki tüketicilerin yaşam kalitesini iyileştirmek için akıllı teknolojilerin geliştirilmesi ve uygulanmasındaki küresel liderliğinin doğal bir uzantısıdır."
Geleceğin dijital deneyimlerini yaşatacak
Mobile Drive'ın tüm geliştirmeleri Stellantis ve Foxconn'un ortak mülkiyetinde olacak. Hollanda merkezli ortak girişim, Stellantis ve diğer ilgilenen otomobil üreticilerine yazılım çözümleri ve ilgili donanım sağlamak için rekabetçi teklifler veren bir otomotiv tedarikçisi olarak faaliyet gösterecek. FIH İcra Kurulu Başkanı Calvin Chih konuyla ilgili değerlendirmede; "Foxconn’un mobil ekosistemlerdeki kapsamlı kullanıcı deneyimi ve yazılım geliştirme bilgisinden yararlanan Mobile Drive, otomobili sürücünün mobil merkezli yaşam tarzına sorunsuzca entegre edecek ve böylece çığır açacak bir akıllı kokpit çözümü sunacak" şeklinde konuştu.
Stellantis Yazılım Direktörü Yves Bonnefont da görüşlerini dile getirdi: "Bu ortaklık sayesinde, bağlantılı otomobil teknolojisindeki sınırları zorlayacağız ve henüz hayal bile edilemeyen sürükleyici deneyimler yaşatacağız. Mobil Drive bize geleceğin dijital deneyimini, müşterilerimizin talep ettiği hızda sağlamak için ihtiyaç duyduğumuz çevikliği kazandırıyor."
Mobile Drive; yapay zeka tabanlı uygulamalar, 5G iletişimi, kablosuz güncelleme hizmetleri, e ticaret fırsatları ve akıllı kokpit entegrasyonlarını içermesi beklenen yazılım yenilikleriyle bilgi eğlence, telematik ve bulut hizmeti platformu geliştirmeye odaklanacak.
Foxconn ve Stellantis daha önce dünyanın en etkili teknoloji etkinliği CES®'de sergilenen Airflow Vision tasarım konseptinin geliştirilmesinde ortak olmuşlardı. Konsept, her iki şirketin de yeni nesil birinci sınıf taşımacılık ve kullanıcı deneyimi konusundaki düşüncelerini ortaya koymuştu.
Foxconn hakkında
1974 yılında Tayvan'da kurulan Hon Hai Precision Industry Co., Ltd., ("Foxconn") (TPE: 2317) dünyanın en büyük elektronik üreticisidir. Foxconn aynı zamanda lider teknolojik çözüm sağlayıcısıdır ve benzersiz üretim sistemlerini gelişen teknolojilerle entegre etmek için yazılım ve donanım alanındaki uzmanlığını kullanır. Daha fazla bilgi edinmek için, www.honhai.com adresini ziyaret edebilirsiniz.
FIH hakkında
Hon Hai Precision Industry şirketinin bir yan kuruluşu ve dünya çapında mobil cihaz sanayisinde lider olan FIH, telefonlar, mobil ve kablosuz iletişim cihazları ve tüketici elektroniği ürünlerini kapsayan dikey olarak entegre, uçtan uca tasarım, geliştirme ve üretim hizmetleri sunmaktadır. İnternet çağında ilerleyen FIH, 5G, AI, IoT ve IoV (Araçların İnterneti) alanlarına girmek için donanım ve yazılımdaki temel gücünü kullanarak tam bir internet ve mobil ekosistemi oluşturdu.
Stellantis hakkında
Stellantis kendine özgü, ulaşılabilir ve güvenilir mobilite çözümleriyle hareket özgürlüğü sunmaya yönelik net bir vizyona sahip, dünyanın önde gelen otomobil üreticilerinden biri ve bir mobilite sağlayıcısıdır. Grubun zengin mirasına ve geniş coğrafi varlığına ek olarak, şirketin en güçlü yönleri sürdürülebilir performansında, güçlü deneyiminde ve dünya çapında çalışanlarının sahip olduğu çeşitli yeteneklerde yatmaktadır. Stellantis, geniş ve ikonik marka portföyünü, , bu markalara tutku ve rekabet aşılayan vizyonerlerin izinde ve hem çalışanlarına hem de müşterilerine hitap eden bir rekabetçilik anlayışıyla daha da geliştirecektir. Stellantis, tüm paydaşları ve faaliyet gösterdiği topluluklar için katma değer yaratırken en büyük değil en iyi olmayı hedeflemektedir.
İLERİYE DÖNÜK BİLDİRİLER
Bu mesaj ileriye dönük bildiriler içermektedir. Detay vermek gerekirse, söz konusu ileriye dönük bildiriler, geleceğe dönük finansal performansa dair bildirileri ve FCA ile PSA’nın (”Taraflar”) hedeflediği belli başlı ölçütlerin gelecekte herhangi tarihe ya da zaman aralığına dair beklentilerinin gerçekleşip gerçekleşmeyeceğini içermektedir. Bu bildiriler “olabilir”, “-ecek”, “beklemek”, “-ebilir”, “-melı”, “niyet etmek”, “tahmin etmek”, “ummak”, “inanmak”, “kalmak”, “yolunda”, “tasarım”, “hedef“, ” amaç “, ”ideal“, ” tahmin“, ”öngörü“, ”tasarı“, ”beklentiler“, ”plan“ veya benzeri terimleri içinde barındırabilir. İleriye dönük bildiriler gelecekteki performansın garantisi değildir. Bunlar daha çok Tarafların sahip oldukları güncel bilgilere, gelecekle ilgili tahminlerine, gelecekteki etkinliklerine dair tasarılarına dayanmaktadır ve doğaları gereği özlerindeki risklere ve belirsizliklere tabilerdir. Gelecekte gerçekleşme ihtimali olan ya da olmayan çeşitli olaylar ile ilişkilidirler ve bazı durumlara bağlıdırlar ve bu sebeple bu bildirilere gereğinden fazla güvenilmemelidir.
Çeşitli faktörlerin sonucunda ileriye dönük bildirilerde belirtilen sonuçlar gerçektekiler ile madden farklılık gösterebilir; bunlar: COVID-19 pandemisinin etkileri, PSA ve FCA’nın ve / veya önerilen işlemden kaynaklanan birleşik grubun (Taraflar, “Şirketler” ile birlikte) yeni ürünleri başarılı bir şekilde piyasaya sürme ve araç sevkiyat hacimlerini koruma yetisi, küresel finansal piyasalardaki, genel ekonomik çevredeki ve otomotiv ürünlerine gösterilen ilgideki değişimler; ki bunlar yerel ekonomik ve politik koşullardaki değişikliklere, ticaret politikasındaki değişikliklere ve otomotiv endüstrisini hedefleyen küresel ve bölgesel tarifeler ya da tarifelerin uygulanmasına, vergi reformlarının yürürlüğe girmesine veya vergi kanunları ve düzenlemelerindeki diğer değişikliklere tabi olan döngüselliğe tabidir; Şirketlerin belirli markalarını küresel olarak genişletme yetisi; Şirketlerin yenilikçi, çekici ürünler sunma yetisi; Şirketlerin gelişmiş elektrifikasyon, bağlanabilirlik ve otonom sürüş özellikleri gibi gelişmiş özelliklere sahip araçlar geliştirme, üretme ve satma becerisi; Ürün sorumluluğu, garanti talepleri ve çevresel iddialar, soruşturmalar, davalar dahil olmak üzere çeşitli talep türleri, davalar, resmi soruşturmalar ve diğer ihtiyati durumlar; çevre, sağlık ve güvenlik düzenlemelerine uygunluk ile ilgili malzeme işletme harcamaları; otomotiv sektöründe konsolidasyona bağlı olarak artabilecek yoğun rekabet düzeyi; Tarafların tanımlanmış fayda emeklilik planlarının finansmanındaki açıklara maruz kalma; Bayiler ve perakende müşteriler için yeterli finansmana erişim sağlama veya düzenleme yeteneği ve finansal hizmet şirketlerinin kuruluşu ve faaliyetleriyle ilgili riskler; Şirketlerin iş planlarını yürütmek ve işlerini, mali durumunu ve faaliyet sonuçlarını iyileştirmek için finansmana erişme yetisi; Bilgi teknolojisi sistemlerini veya Şirketlerin araçlarında bulunan elektronik kontrol sistemlerini tehlikeye atan önemli bir arıza, kesinti veya güvenlik ihlali; Şirketlerin ortak girişim düzenlemelerinden beklenen faydaları gerçekleştirme yetisi; siyasi, sosyal ve ekonomik istikrarsızlıktan kaynaklanan aksaklıklar; çalışanlar, bayiler ve tedarikçiler ile ilişkilerimizi ilgilendiren riskler; maliyetlerdeki artışlar, tedarik kesintileri veya hammadde kıtlığı; çalışma ve endüstri ilişkilerindeki ve geçerli iş kanunlarındaki gelişmeler; döviz kuru dalgalanmaları, faiz oranı değişiklikleri, kredi riski ve diğer piyasa riskleri; siyasi ve sivil huzursuzluk; depremler veya diğer felaketler; bu belgede tartışılan önerilen işletme birleşmesinin tamamlanıp tamamlanmayacağına veya zamanlamasına ilişkin belirsizlikler; önerilen iş birleşmesinin duyurulmasının, Tarafların çalışanları, tedarikçileri ve diğer iş ortakları veya devlet kurumları ile ilişki kurmasını veya sürdürmesini zorlaştırma riski; Tarafların işletmelerinin, önerilen işletme birleşmesinin beklemede olduğu süre boyunca olumsuz etkilenme riski; kombinasyon için gerekli düzenleyici onaylarla ilgili riskler; PSA ve FCA operasyonlarının başarılı bir şekilde entegre edilememesi riski ve diğer riskler ve belirsizliklerdir.
Bu iletide sözü edilen ileriye dönük bildiriler yalnızca işbu dökümanın oluşturulma tarihine münhasırdır ve Taraflar ileriye dönük bildirileri yenileme ya da halka açık şekilde gözden geçirme zorunluluğunu reddetmektedir. Tarafların mali sonuçlarını önemli ölçüde etkileyebilecek faktörler de dahil olmak üzere, Taraflar ve onların işletmeleri ile ilgili daha fazla bilgi, FCA'nın raporlarına ve ABD Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu'na yapılan dosyalarda (20 Kasım 2020'de SEC tarafından yürürlüğe konan Form F-4 kayıt beyanı dahil) AFM ve CONSOB ve PSA'nın AMF ile olan dosyalarında yer almaktadır.
EHA