Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı koordinasyonunda çalışanİstanbul Kalkınma Ajansı (ISTKA)’nın desteği, TÜRKONFED ortaklığı ve Viveka iş birliği ile gerçekleştirilen Endeavor Connect Programı ile pandemi dönemi ve sonrasında değişen ihtiyaçlara yönelik yenilikçi çözümler geliştirilmesi amaçlanıyor. Endeavor Girişimi iyzico tarafından da desteklenen ve tüm Start-up’lara açık olan Endeavor Connect, 5 Ağustos 2020 tarihine kadar connect.endeavor.org.tr web sitesi üzerinden başvuruları kabul edecek.

 Program ile kurumsal şirketlerin belirlediği ihtiyaç alanları kapsamında dört ana inovasyon temasına yönelik çözümlerin Start-up’lar tarafından sunulması hedefleniyor: (1) Canlı ve sürdürülebilir bir ekonomi, (2) Uyum kabiliyeti yüksek ve dayanıklı şirketler, (3) Yeni çalışma düzeni ve İK çözümleri ile (4) Sürdürülebilir çevreci çözümler. Müşteriye erişimi kolaylaştıran, yenilikçi projeler kurumsal dünyanın pandemiye uyum sürecini kolaylaştırırken, Start-up’lar ise yeni ürün ve hizmetler geliştirerek operasyonlarını sürdürebilme, kurumsal şirketlerle çalışma deneyimi edinme, yeni müşterilere erişim ve kriz ortamında dayanıklılık gibi kazanımlara sahip olacak.

Endeavor Connect’i değerlendiren Endeavor Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Emre Kurttepeli “Yaşadığımız süreç hepimize çok şey öğretti. Ancak Start-up’lar ne kadar zorlansalar da esnek yapıları, değişikliğe uyum sağlama kabiliyetleri ve yenilikçi yaklaşımlarıyla bu süreci pek çok büyük şirkete göre daha az hasarla atlatma potansiyeline sahip. Endeavor Connect ile bu sinerjiden yararlanarak her iki taraf için faydalı, hızlı ve yenilikçi çözümler sunmayı hedefliyoruz. Program resmi olarak 3 ay sürüyor fakat Endeavor olarak bu program sona erdikten sonra da çalışmalara devam etmeyi planlıyoruz.

Endeavor Connect, başvurular arasından 10 adet Start-up’ı belirleyerek Ağustos başında çalışmalarına başlayacak. Seçilen Start-up’lar, Endeavor Türkiye tarafından üç adet birer günlük Sprint kampına alınarak proje üretmeleri ve yol haritalarını çıkartmalarına destek olunacak. Ortaya çıkan çözümlerin kurumsal şirketlerle eşleştirilmesinin ardından ise hızlandırma aşamasına geçilecek. Hızlandırma aşamasında mentorluk ve süreç takibinin yanı sıra 4 adet Founders Forum ve 4 dikeyde webinar düzenlenerek Start-up’ların uygulanabilir çözüm ya da ürünler çıkartmalarına yardımcı olunacak. Başarılı olanlar uygulamaya geçirilerek Eylül ayında kamuoyuyla paylaşılacak.

İhtiyaç alanlarını ileten kurumsal şirketler arasında Akbank, Brisa, Enerjisa, Farplus, iyzico, Limak, P&G, Pınar Et, Turkcell ve Yemeksepeti bulunuyor. Start-up’lar, şirketlerle eşleşerek 4 adet inovasyon alanı çerçevesinde hali hazırda var olan veya yeni çözümlerini geliştirecekler.

EHA