Ulaşım konusuna da değinen Atmaca, Türkiye'nin ulaştırma politikalarında yaşanan sorunlara işaret etti. Özellikle Bursa'nın yıllar geçmesine rağmen vaad edilen hızlı trene ulaşamadığını vurgulayan Atmaca . Türkiye genelinde demir yolu taşımacılığının yeterince kullanılamadığına dikkat çekti. 
“Ulaştırma politikalarıyla ilgili çok ciddi sorunlarımız var çünkü ulaştırmayı planlamadan önce ülkenin sanayileşme ve nüfus planlamasını yapmanız gerekiyor ve bu nüfus ihtiyaçlarının ve sanayi ihtiyaçlarının teminini sağlama adına bir ulaşım projesi hazırlamanız gerekir. Maalesef bugün en çok ihtiyaç duyulan alanlardaki ulaşım imkânları ile daha az ihtiyaç duyulan yerlerdeki ulaşım imkânlarının ters orantılı olduğunu görmekteyiz. Bunun en önemli örneği; Bursa ülkemizin en büyük sanayi kentlerinden biridir ve hâlâ demir yolu ağına sahip değil.
Türkiye teknolojik üretim yapan hâle henüz gelmedi, kaba ve ağır ürünler üreten bir ülkeyiz ama maalesef en pahalı ulaşım metodu olan kara yolu ulaşımını kullanmaya devam ediyoruz, ve görüyoruz ki yük taşımacılığında demir yolu payı yüzde 10'ların altında. O yüzden zaten bu Hükûmetin ulaştırma politikalarının temel mantığı insanların rahat gezmesini ve seyahatini arttırmak, göçü kolaylaştırmak; yoksa üretimi yapıp üretimin altyapısını hazırlayıp üretime lojistik destek sağlamak değil. Bu münasebetle bu anlayışların değişmesi şarttır" İfadelerini kullandı. 
Atmaca, Türkiye'nin deprem gerçeğine ve kentsel dönüşüm politikalarının yetersizliğine de vurgu yaptı. Özellikle İstanbul gibi büyük şehirlerde olası bir depremin yaratacağı felaketlere karşı önlemlerin aciliyetini dile getirdi. Yapı stoklarının kontrolsüz olduğunu ve mühendislik hizmeti almamış birçok binanın bulunduğunu belirten Atmaca, bu yapıların dönüştürülmesinin önemine işaret etti.
EHA - Yılmaz Efe - Bursa