Dünyanın en büyük lastik üreticisi Michelin, Dünya Ralli Şampiyonası'nın (WRC) 5. ayağı olarak gerçekleştirilen Türkiye Rallisinin başarısına katkıda bulunmaya devam etti. 2018'den bu yana Türkiye'nin ev sahipliği yaptığı ve Marmaris bölgesindeki çakıllı pistlerde gerçekleşen Ralli, bu yıl heyecan dolu zorlu aksiyonlara sahne oldu.

 Geçtiğimiz yıl Türkiye Rallisi'ni zirvede tamamlayan Michelin, bu yıl MICHELIN LTX Force H4 rallide üç gün boyunca en sık seçilen lastik oldu. Orta sertlikteki MICHELIN LTX Force M6

Cumartesi ve Pazar sabahları ilk geçişler için bazı stratejilerin bir parçasını oluşturdu. Michelin Motorsport'un WRC lastikleri, Dünya Ralli Şampiyonasındaki ortaklarına ellerinden gelenin en iyisini yapmaları için güven sağlarken, olağanüstü zorlu yollara karşı sınırları zorlama konusunda güven verdi.

 "Stratejik lastik seçimi pilotlara avantaj sağladı"

Türkiye Rallisi'nin aşırı sert koşullara rağmen oldukça iyi geçtiğini belirten Michelin Motorsporları Müdürü Arnaud Rémy, "Termometre 30°C'nin üstüne ulaştığı ve yer sıcaklıklarının 45°C'ye çıktığını gördük. Buna bir de kokpit içindeki 60°C'ye varan sıcaklıklar eklenince ekiplerin inanılmaz bir sınavdan geçmek zorunda kaldığını söyleyebilirim. Bu şartlara rağmen, ekiplere limitleri zorlama olanağı veren ve harika performans gösteren rekabetçi ve dayanıklı lastiklerden faydalanmak gibi bir şansları vardı. Zorlu şartlara rağmen stratejik lastik seçimleri pilotlara önemli avantajlar sağladı"

 Pandemi nedeniyle 12 test sürüşüyle 2019 yılına kıyasla daha kısa bir formatta gerçekleşen ve geçen yılki 310 km mesafeye karşılık bu yıl 223 km mesafe kat edilen Rallide, güvenlik nedeniyle hem piste hem de servis alanına seyirci alınmadı. 2020 Türkiye Rallisini Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) ve Sébastien Loeb/Daniel Elena (Hyundai i20 Coupe WRC) geride bırakan Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota Yaris WRC) ekibi kazandı.

EHA