Metro Türkiye'nin pandemi sürecinden etkilenen yeme-içme sektöründeki küçük işletmelere can suyu olmak üzere başlattığı ve iş ortakları ile büyüttüğü "Küçük İşletmem İçin" projesi kapsamında Adana ve çevre illerde destek alan kebapçıdan dürümcüye ciğerciden tatlıcıya 51 işletmeye ürün ve hizmetler teslim edildi.

 Metro Türkiye'nin koronavirüs salgınından etkilenen yeme-içme sektöründeki küçük işletmeleri desteklemek üzere 29 Nisan'da başlattığı "Küçük İşletmem İçin" projesinde tüm teslimatlar tamamlandı. Türkiye genelinde 4.500'e yakın işletmenin başvurduğu proje kapsamında başvuru şartlarını karşılayan toplam 1.500 işletme ürün ve hizmet desteği alıyor. Projeden faydalanan Adana ve çevre illerdeki 51 işletmeye de işletme başına 5.000 TL ürün ve hizmet desteği ulaştırıldı. Böylece hem kebap, ciğer, taş kadayıf gibi yerel lezzetleri sunan işletmelere destek sağlandı hem de yerel ekonomiye katkıda bulunuldu.

 Metro Türkiye gibi bir markanın arkamızda olduğunu bilmek bizi gururlandırıyor"

Proje kapsamında ürün ve hizmet desteği alan Adana'daki Sufleci'nin işletme sahibi Songül Temel, "Türkiye'de küçük işletmelere böyle desteklerin verilmesi bizi mutlu ediyor. Belirli giderlerimizin karşılanması konusunda Metro Türkiye gibi bir markanın arkamızda olduğunu bilmek bizi gururlandırıyor, verimli çalışmamızı sağlıyor. Bu destek bize katkı sağlayıp işlerimizi devam ettirmemizi mümkün kıldı. Projeden aldığımız destek ile hammadde giderlerini karşıladık. Bu sayede gelirimizi personellerin ihtiyaçlarını ve kira giderlerini karşılamak için kullanabildik." diye konuştu.

 "Kebap, ciğer, taş kadayıf gibi yerel lezzetlerinin korunması katkı sunduk"

Projeyle birlikte, pandemi nedeniyle zor bir süreçten geçen küçük işletmelere katkı sağlamaktan memnuniyet duyduklarını belirten Metro Türkiye Adana Mağaza Müdürü Hakan Atak "Metro Türkiye olarak dayanışmanın ne kadar önemli olduğunu bir kez daha anladığımız bu dönemde, iş ortaklarımızla el ele vererek #kücükisletmemicin hareketini başlattık. Bu proje ile yeme-içme sektöründeki küçük işletmelerin bulundukları zor durum ile ilgili kamuoyunda bir farkındalık yaratmayı amaçladık ve yardıma hazır kurumlarla yardıma ihtiyaç duyan işletmeleri ortak bir platformda buluşturduk. Böylece, tüm Türkiye'de dolaylı olarak 10 bin sektör emekçisinin işlerini devam ettirebilmelerine ve 3 milyar TL'lik yerel ekonominin canlandırılmasına destek verilirken Adana ve çevre illerdeki 51 işletmeye de can suyu olacak yardım sağlandı. Kebap, ciğer, taş kadayıf gibi yerel lezzetlerin korunmasına ve devamlılığına da katkıda bulunuldu. Herkes mahallesindeki küçük işletmeleri ziyaret ederek bu zorlu dönemde onlara destek verebilir. Küçük gibi görünen bireysel katkılarımız yerel ekonomiye önemli bir katkı sağlıyor." dedi.

 Türkiye genelinde 8 milyon TL değerinde ürün ve servis desteği

Metro Türkiye'nin 500 işletmeye ürün bağışı yaparak Gıda Kurtarma Derneği ve Dude Table iş birliğinde başlattığı Küçük İşletmem İçin projesi, ana partner Coca-Cola ile birlikte Unilever Food Solutions, Pepsico, P&>, Barilla, Orkide Yağ, Altınmarka, Reis Gıda, Dimes Türkiye, Upfield, Bursa Pazarı, Hekimoğlu Un, Dardanel ve Mikro Yazılım'ın da destekleriyle bir iyilik hareketine dönüştü. Türkiye genelinde destekten yararlanan 1.500 işletme "Mutfağa Dönüş" sürecinde kendi bütçelerini kira bedeli, fatura giderleri, personel ödemesi gibi diğer harcamalara yönlendirebilme imkânı buldu. Üç ayda toplanan ürün ve hizmet desteği 8 milyon TL'yi buldu, 10 binden fazla çalışanın ise istihdamı korundu.

EHA