Orta Eğitim ve Öğretimde Matematik eğitimi hakkına bilgi veren Samsunlu Bilim İnsanı Kerim Sarılar; “Mevcut orta öğretimdeki matematik müfredatının bilgi yazılım uyumlu olmadığını ve bunun ise bilgi yazılım çağına geçişimizi engellediğini belirtti”
Bilim İnsanı Matematikçi Sarılar; “2018 yılında milli ilmi keşif ve icatlarının orta eğitim ve öğretimde okutulma gerekçesi olan bilgi yazılım uyumlu elipsin alan formülünün orta öğretim müfredatından çıkartılmasının matematik ve bununla irtibatlı bilim dallarında bilgi yazılım çağına geçişi engellemesi yanı sıra dünya devletleri arasında matematik eğitim ve öğretiminde ülkemizin 1. Sıraya çıkışını önlediğini” açıkladı.
Yazılım uyumlu elipsin alan formülü ile Çember, Sarılar Dönengesi, elips ve üçgenler arasında bağıntıları milli ilmi keşif ve icatları ile ortaya koyduğunu açıklayan Matematikçi Bilim İnsanı Kerim Sarılar; “Bütün uydular dünyamızın çevresinde elips esasına göre hareket etmektedir... Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan ise, Beştepe Millet Kongre ve Kültür Merkezi'nde, Uzay Ajansı tarafından hazırlanan ‘Milli Uzay Ajansı' Tanıtım Toplantısında; “Milli Uzay Programı'ndaki ikinci hedefimiz, yeni nesil uydu geliştirme alanında dünya ile rekabet edebilecek ticari marka ortaya çıkarmak” diyor. “O halde Milli Eğitim Bakanlığı acilen harekete geçerek üniversitelerce orta öğretimde okutulması onaylı yerli ve milli ilmi keşiflerimizin gerekçesi olan bilgi yazılım uyumlu elipsin alan formülünün müfredata yeniden dahil etmeli ve alt yapı hazırlanmalıdır” dedi.
Bu gün dünyada ilk kez sarılar çevirgenleri, sarılar dönengesinin yanı sıra elipsin çevresini doğru olarak bulan sarılar teoremlerinin yerli ve milli olarak icat edildiğini açıklayan Sarılar; “Gelecekte ilmi keşif ve icatlarımızı kullanmayı arzu eden dünya ülkeleri bizden ruhsat alacaklardır” dedi.
Şimdilik sarılar dönengesi ve elipse ait sarılar teoremleri eşliğinde milli ilmi keşif ve icatlarımızın teknolojiye uygulama AR – GE çalışmalarının devam ettiğini açıklayan Bilim İnsanı ve Samsun Medya Gazeteciler Cemiyet Başkanı Kerim Sarılar: “Yüzde yüz yerli ve milli mikroskop merceği üretiminde üstün başarı sağlayacağımız apaçık ayan ve beyan ortaya çıkmıştır” dedi.
Milliyetçi Hareket Partisi AR – GE birim sorumluları yanı sıra milli ilmi keşif ve icatlarla ilgili kitapta yer alan üniversite onaylarını tek tek inceleyen Milliyetçi Hareket Partisi İl Başkanı Sayın Abdullah KARAPIÇAK ise: “Üniversitelerce onaylı milli ilmi keşif ve icatlara Milliyetçi Hareket Partisi olarak sahip çıkacağız. Milli ilmi keşif ve icatların üniversite onayları doğrultusunda eğitimde okutulmasının takipçisi olacağız. Milli ilmi keşif ve icatların orta eğitim ve öğretimde okutulması ile ilgili üniversitelerin alanında uzman öğretim üyeleri ya da matematik bölüm başkanlıklarınca verilen mesleki akademik görüş ve onayların gereği yapılmalıdır” dedi.
SARILAR DÖNENGESİ ve TEOREMLERİNİN KULLANIM ALANLARI:
1. Bozak Üniversitesi Fizik Bölümünün bilinen elipslerdeki görüntü, ses, ışık ve frekans seviyesini yükseltmesinin uygun bulunduğuna dair Akademik Kurul Kararı doğrultusunda; Mercek üretiminde görüntü seviyesini yükseltmede, Işık seviyesini yükseltmede, maden aramalarında frekans seviyesini yükseltmede, Ses seviyesini yükseltmede,
2. ODTÜ İnşaat Fakültesi Raporu doğrultusunda Kemer Tipi Köprülerde,
3. Piri Reis Üniversitesi Gemi İnşa Fakültesi raporu doğrultusunda küçük tip gemilerde,
4. Türk Dil Kurumunun raporu ile Türk Dilinin Bilim Dili Olmasında kullanılabilecektir.
MİLLİ İLMİ KEŞİF VE İCATLARIN DOĞRULUĞUNU SAPTAYAN ÜNİVERSİTELER:
1. Hacettepe Üniversitesi Matematik Bölüm Başkanlığı,
2. Ankara Üniversitesi Matematik Bölüm Başkanlığı,
MİLLİ İLMİ KEŞİF VE İCATLARIN DOĞRULUĞUNU SAPTAMASI YANI SIRA ORTA EĞİTİM VE ÖĞRETMDE SEVİYE BELİRLEMESİ YAPILARAK ORTA ÖĞRETİMDE OKUTULMASINI UYGUN BULAN ÜNİVERSİTELER:
1. Bilkent Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik Bölüm Başkanlığı,
2. Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Orta öğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı Başkanlığı,
3. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Orta Öğretim Fen Matematik Alanları Eğitim Bölüm Başkanlığı
4. Cumhuriyet Üniversitesi Matematik Bölüm Başkanlığı,
5. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitim Bölümü Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalı Başkanlığı,
6. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik Eğitimi Anabilim Dalı Başkanlığı,
7. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı Başkanlığı,
8. Bozok Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü Geometri Anabilim Dalı Başkanlığı
9. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
E Haber Ajansı (EHA)